Email marketing je odličan način da pretvorite Vaše email kontakte u verne kupce. U većini slučajeva je besplatan, a u poređenju sa ostalim vidovima marketinga ima najveći povraćaj na investiciju - čak neverovatnih 12X.
Email marketing predstavlja jedan od popularnijih vidova marketinga u današnje vreme. On zapravo predstavlja proces slanja email poruka Vašim postojećim kontaktima radi promovisanja Vaših proizvoda ili usluga. U proseku negde oko 12% kontakta iz naših email listi otvori Vaše mailove i pročita sadržaj maila. Emailovi mogu biti u vidu slika, teksta ili mešavine. U zavisnosti od veličine Vaše email liste može čak biti i besplatan (za manje mailing liste), tako da ima jako dobar povraćaj na uloženu investiciju - u proseku negde oko 1200%. Najbolje efekte smo uspeli da postignemo slanjem newsletter mailova 3 puta na nedeljnom nivou. Postoje nekoliko poznatih providera softvera za slanje emailova, a to su: MailChimp, MailerLite, SendinBlue, AWeber, SendSmaily, GetResponse, Constant Contact, itd... Svaki od ovih softvera ima svoje prednosti i mane i najbolji izbor zavisi od Vaših preciznih potreba.
Email marketing je jedan od najboljih vidova za održavanje komunikacije sa Vašim kupcima. Preko newslettera ste stalno pristutni u njihovim životima i inboxima.
Imate novu ponudu ili akciju - ona je samo 1 klik daleko od Vaših trenutnih kupaca.
Vaši, već postojeći kupci su Vaše najveće blago. Oni su već kupili jednom kod Vas i ako su zadovoljni Vašom uslugom - kupiće opet. Samo je potrebno napraviti email promociju koja će ih zaintrigirati.
Email marketing Vam daje priliku da konstantno budete prisutni u njihovim životima i u svega nekoliko klikova ih obavestite o Vašoj najnovijom promociju, zanimljivoj ponudi ili promeni u radnom vremenu.
Šta god da je u pitanju - samo je 1 klik daleko.
Koje vrste email marketinga postoje? Postoje 3 vrste email marketinga. Prva vrsta email marketinga su newsletteri. Newsletteri su regularni emailovi koji informišu Vašu mailing listu o trenutnim popustima, ponudama ili atraktivnim promocijama. Ako ste ikada poručili nešto preko online shopa, znate o čemu pričam. Svi veliki online shopovi redovno praktikuju slanje newslettera nekoliko puta nedeljno. Reč je o brendovima kao što su Sport Vision, Idea, Laguna, Limundo, itd. Druga vrsta email marketinga je email automatizacija. To je slanje automatskih mailova novim potencijalnim klijentima koji su se prijavili na Vašu mailing listu. Preko automatizacije im možete slati serijal mailova u kom ih možete korak po korak uvesti u prednosti Vašeg proizvoda ili usluge pre nego što im pošaljete Vašu najbolju prodajnu ponudu. Ovo se ponekad zove i drip kampanja ili email sekvenca. Treća vrsta je cold mailing. Cold mailing predstavlja slanje mailova potencijalnim kupcima ili klijentima koji nisu na Vašoj mailing listi, a verovatno nisu nikada ni čuli za Vaš brend.
Isplativost zavisi od dve stvari. Prva stvar jeste veličina mailing liste. Ukoliko imate mailing listu koja broji 3 člana, onda se baš i ne isplati. Potrebno je imati određeni broj članova mailing liste da bi oni preko emaila ostvarivali kupovinu. Ako imate mailing listu od preko 150 članova, onda se ovaj marketinški poduhvat može isplatiti. Druga stvar je organizacija kampanje. Kakve promocije šaljete? Kakav Vam je naslov email poruke? Kako Vam ide preview tekst? Kako Vam je dizajniran email? Ako Vam je naslov emaila nezanimljiv, a dizajn blagorečeno staromodan, onda Vam se email marketing neće isplatiti. Isplativost u velikoj meri zavisi i od toga ko Vam vodi email marketinšku kampanju.
Steve Krug