Facebook reklamiranje je jedan od najboljih načina da dođete do kvalifikovanih potrošača za Vaš biznis. Sa preko tri miliona korisnika u Srbiji, i više od dve milijarde korisnika širom sveta - ova najveća društvena mreža je idealno rešenje za Vaš novi marketinški poduhvat.
Facebook reklame se prikazuju korisnicima Facebook društvene mreže. One su obeležene sa malim natpisom "sponsored" ili "sponzorisano". Ukoliko ste aktivan korisnik Facebooka, verovatno ste ih do sada već primetili. Baš kao i Instagram reklame, imaju više tipova oglašavanja. Najpopularniji kod nas su standardni "feed" oglasi ili "story" oglasi. Moć Facebook oglašavanja leži u ciljanju. Facebook prati šta njegovi korisnici ostavljaju like, share - uju, gledaju, prate, itd - i na osnovu toga ih kategoriše u određene grupe. Primer - ukoliko neko stalno gleda, like-uje i share-uje slike i snimke sa stranica koje su vezane za "pecanje" - Facebook ga kategoriše kao ljubitelja pecanja. E sada, šta ovo znači za prodavca opreme za pecanje? To znači da on svoje reklame može da prikazuje korisnicima Facebooka koji vole pecanje. Ovakvi korisnici će najverovatnije bolje reagovati na reklame za opremu za pecanje, zato što su i sami najverovatnije pecaroši. Facebook reklame možete prikazivati ljudima koji će uslugu ili proizvod najverovatnije da kupe od Vas, u tome i leži njihova najveća moć. Reklame prikazujete samo onim korisnicima koji su za njih i zainteresovani, a filtrirate one nebitne za Vaš posao.
Facebook reklame su dobre za Vaš posao zato što Vam pružaju mogućnost da precizno sa reklamama "napadnete" baš Vašu savršenu ciljnu grupu.
Zamislite da imate Yoga studio u Beogradu i uštedeli ste nešto novca za prvu marketinšku kampanju. Dvoumite se da li da zakupite veliki bilbord pored auto puta ili da pokrenete Facebook marketinšku kampanju.
Hajde da uporedimo ova dva drugačija pravca.
Bilbord pored auto puta je najmenjen apsolutno svima, pa čak i onima koji bi se nasmejali na pomen Yoge. 1 od 100 ljudi će uopšte i primetiti Vaš bilbord, a i od tih koji ga primete, 99,99% će ga zaboraviti u roku od 3 sekunde.
S druge strane, Facebook reklamiranje Vam daje mogućnost da sa Vašom reklamom ciljate isključivo one korisnike Facebooka koji su zainteresovani za Yogu, meditaciju, Budizam i slično. Takođe Vam daje mogućnost da prikazujete samo onima koji žive 2-3 kilometra od Vašeg Yoga studia. Zašto bi prikazivali Vaše reklame korisnicima iz drugih gradova? Daje Vam i mogućnost da kada neko vidi Vašu reklamu, on klikne na nju i ode na Vaš web sajt ili Facebook stranicu i pronađe Vaš broj telefona, radno vreme, dodatne informacije, itd.
Šta mislite koja reklama će dati bolje rezulate za isti uložen budžet?
Odgovor nam možete dati porukom ili pozivom na + 381 61 240 15 91.
Da li se Facebook reklamiranje isplati? Facebook reklamiranje je investicija u Vaš posao i kao takva nosi određenu dozu rizika. Ono se može isplatiti desetostruko, a takođe možete i izgubiti sav uložen novac. Prvi korak o odlučivanju da li da uložite u Facebook reklamiranje je da razmislite da li je Facebook prava platforma oglašavanja za Vas. Ako se bavite proizvodima koji su vizuelno atraktivni poput mode, nakita, restorana, turističkih aranžmana, i drugih, onda je Facebook pravi izbor za Vas. S druge strane ako imate proizvode koji su više "naćiću ih kad mi zatrebaju" poput bravara, električara, vodoinstalatera, knjigovodstvenih agencija, i drugih - onda je možda Google bolji izbor za Vas. Ukoliko ste u nedoumici oko Facebook reklamiranja, pozovite nas, savet dobijate besplatno. Tek nakon što se izvrši dijagnostika da li je uopšte Facebook reklamiranje za Vas, možemo razmišljati o tome da li se ono isplati i koliko.
Retko kad je nešto u životu crno ili belo - pa i u ovoj situaciji. Ukoliko je Vaša ciljna grupa mlađa od 35 godina, Instagram reklame su verovatno bolje za Vas. Zašto? Instagram je daleko popularniji kod mlađih. S druge strane, ako je Vaša ciljna grupa starija od 35 godina - Facebook je verovatno bolje rešenje za Vas. Želite da promovišete fensi noćni klub sa vrhunskim koktelima od ananasa? Izaberite Instagram. Razvili ste novi lek koji pomaže kod bolova sa prostatom? Pokrenite Facebook kampanju.
Steve Krug