Vizuelni identitet je ključni deo svake uspešne kompanije, jer on predstavlja vizuelni jezik koji kompanija koristi da se predstavi svojim klijentima i klijentima širom sveta. Vizuelni identitet se sastoji od različitih elemenata poput logotipa, boja, fontova i drugih grafičkih elemenata koji zajedno formiraju prepoznatljivu estetiku koja je karakteristična samo za tu kompaniju.
Dobar vizuelni identitet je ključan za uspešnu komunikaciju sa publikom. Vizuelni identitet predstavlja kombinaciju elemenata dizajna koji zajedno predstavljaju vizuelni izgled i osećaj vaše kompanije ili brenda. To uključuje logotip, boje, tipografiju, dizajn ambalaže, web stranicu i ostale elemente koji se koriste za predstavljanje vaše kompanije. Dobar vizuelni identitet može da poveća prepoznatljivost vašeg brenda, poboljša percepciju vašeg poslovanja, i stvori lojalnost kod potrošača. On takođe može da pomogne u stvaranju jedinstvenog brenda koji se razlikuje od konkurencije. Kada vaš vizuelni identitet odražava vrednosti i ideale vašeg brenda na jasan i dosledan način, privući ćete pažnju i zainteresovanost publike.
Dobar vizuelni identitet je takođe ključan za uspešno predstavljanje vašeg brenda na tržištu. Kada ljudi vide vaš brend, želeće da saznaju više o vama. Ako je vaš vizuelni identitet privlačan i upečatljiv, oni će imati više poverenja u vašu kompaniju i lakše će se identifikovati sa vašim brendom.U današnjem digitalnom svetu, dobar vizuelni identitet je još važniji jer se veliki deo poslovanja obavlja online. Vaša web stranica, društvene mreže i ostali online kanali su mesto gde ljudi dolaze u kontakt sa vašim brendom i formiraju svoje mišljenje o njemu. Kvalitetan vizuelni identitet može da poveća efikasnost vaših marketinških kampanja i stvori više angažmana kod publike.
Izrada vizuelnog identiteta podrazumeva kreiranje celokupnog vizuelnog izgleda i osećaja vašeg brenda ili kompanije. To uključuje kreiranje logotipa, izbor boja, tipografije, dizajn ambalaže, web stranice i ostalih elemenata koji se koriste za predstavljanje vaše kompanije.
Kada se pravi vizuelni identitet, bitno je uzeti u obzir želje i potrebe klijenta i ciljnu grupu kojoj je proizvod namenjen. Uz pomoć kreativnih timova i dizajnera, razvijaju se različiti koncepti koji se potom prezentuju klijentu. Nakon toga se izabire konačni koncept i započinje sa izradom vizuelnog identiteta.
Logotip je jedan od ključnih elemenata vizuelnog identiteta i obično se pravi u nekoliko varijacija koje se mogu koristiti u različitim situacijama, na primer za web stranicu, ambalažu, reklame i sl.
Boje se takođe pažljivo biraju kako bi se postigao odgovarajući osećaj i atmosfera.
Tipografija je takođe važan element koji može da utiče na percepciju brenda.
Dizajn ambalaže je takođe važan deo vizuelnog identiteta. Ambalaža treba da bude funkcionalna, privlačna i da odgovara brendu.
Kada se radi o web stranici, dizajn i funkcionalnost su takođe od velike važnosti kako bi se stvorio kvalitetan korisnički doživljaj.Izrada vizuelnog identiteta može da traje od nekoliko nedelja do nekoliko meseci, zavisno od opsega projekta i broja elemenata koji treba kreirati.
U svakom slučaju, važno je uzeti dovoljno vremena kako bi se postigao željeni rezultat i kreirao vizuelni identitet koji odgovara vašem brendu i ciljnoj grupi.
Koliko je vremena potrebno da se kreira dobar vizuelni identitet? Stvaranje prepoznatljivog vizuelnog identiteta zahteva vreme i trud, a vreme koje je potrebno može varirati u zavisnosti od složenosti dizajna, veličine kampanje i količine materijala koji se moraju kreirati. Proces stvaranja vizuelnog identiteta obično počinje istraživanjem, kako bi se bolje razumela ciljna grupa i prepoznala konkurencija. Zatim, kreiraju se skice, dizajniraju se logotipi, odabiru boje, fontovi i slike koji će biti korišćeni u materijalima za marketing i reklamu.
Nakon toga, testira se dizajn i, ukoliko je potrebno, vrše se izmene pre nego što se finalni dizajn primeni u svim marketinškim materijalima i kampanjama. Ovaj proces može trajati nekoliko nedelja, pa čak i nekoliko meseci, u zavisnosti od složenosti dizajna i obima posla. Uprkos tome, krajnji cilj je stvoriti prepoznatljiv i trajan vizuelni identitet koji će pomoći tvojoj kompaniji da se istakne na tržištu i ostavi pozitivan utisak na ciljnu grupu.
Cena izrade vizuelnog identiteta može varirati u zavisnosti od mnogih faktora, uključujući veličinu kampanje, obim posla, složenost dizajna i zahteve klijenata. U proseku, cene se kreću od nekoliko stotina do nekoliko hiljada evra, u zavisnosti od obima posla i želja klijenata. U ovoj ceni obično su uključeni razni materijali, poput logoa, boja, fontova, vizit kartica, memoranduma, papira za pisma i drugih marketinških materijala. Iako izrada vizuelnog identiteta može iziskivati visok trošak, dugoročno gledano, dobar vizuelni identitet može biti veoma koristan za tvoju kompaniju i može pomoći da se istakneš na tržištu. Dakle, vredno je uložiti u kvalitetan vizuelni identitet, kako bi se postigao dugoročni uspeh i rast tvog biznisa.
Steve Krug