YouTube je najveća video platforma na svetu sa preko dve milijarde aktivnih koristnika na mesečnom nivou. U proseku svaki korisnik na ovoj platformi prevede skoro 12 minuta svakoga dana, što je čini savršenom platformom za Vaš sledeći marketinški poduhvat.
YouTube je video platforma koja je 2006. godine kupljena od strane Googla, tako da se iz tog razloga reklame za YouTube pokreću sa platforme koja se zove Google Ads. Za pokretanje YouTube reklama Vam je za početak potreban YouTube kanal za Vaš biznis. Nakon što kreirate Vaš YouTube kanal, potrebno je da povežete Vaš nalog za Google Ads sa Vašim YouTube kanalom kako bi mogli da plasirate reklame i plaćate YouTubeu da ih prikazuje Vašoj ciljnoj grupi. Sledeći korak je objavljivanje Vašeg video snimka na YouTube, jer će on biti korišćen kao Vaša reklama. Postoji nekoliko vrsta YouTube reklama, ali su dve najpopularnije TrueView Ads i Bumper-Ads. TrueView Ads su one duže reklame koje možete da preskočite, dok su Bumpers Ads kraće reklame od svega 6 sekundi koje ne možete preskočiti. I jedne i druge imaju svoje prednosti i mane.
Zavisi. YouTube reklame mogu biti neverovatno efikasne za Vaš biznis, pre svega za proširivanje svesti potrošača o Vašem proizvodu.
Video reklame znaju biti mnogo dimaničnije od statičnih baner reklama, ali samim tim mnogo skuplje za izradu. Set banera se može napraviti za svega 15 minuta, dok s druge strane priprema video snimaka za reklame može biti jako skupa i zahtevati mnogo više vremena.
YouTube reklame su neverovatno efikasne za atraktivne proizvode poput nakita, cipela, garderobe, nameštaja, hrane, grickalica i drugih, dok kod usluga koje su više "naćiću ih kad mi budu potrebni" poput vodoinstalatera, električara, knjigovodstvenih agencija i sličnih - znaju biti nepotrebne i suvišne. Za takve biznise su bolje standardne Google reklame.
Steve Krug