Instagram reklame su odličan način da doprete do "pravih potrošača" zato što Instagram u Srbiji ima više od 3 miliona korisnika. Detaljne mogućnosti ciljanja omogućuju Vam da prikazujete reklame samo i isključivo najkvalifikovanijim korisnicima za Vaš proizvod.
Prosto objašnjeno - Instagram reklamiranje predstavlja vid reklame gde Vi plaćate Instagramu kako bi se Vaše reklame prikazivale ciljnoj grupi dok koristi Instagram. Reklame mogu biti u vidu slike ili snimka. Instagram reklame su obeležene sa malim natpisom "sponsored" i ako koristite Instagram verovatno ste ih često viđali. Postoji nekoliko vrsta reklama na Instagramu, a najpopularnije su standardne Instagram objave koje se prikazuju u "Instagram feed-u" i Instagram story reklame koje se prikazuju dok neko gleda "storije". Svaki od ovih vidova ima svoje prednosti i mane. Instagram reklame mogu biti neverovatno efikasne ukoliko imate atraktivne vizuelne proizvode koji se mogu prikazati slikom ili snimkom poput restorana, nakita, mode, automobila, nameštaja i drugih. Dok s druge strane ostvaruje slabije rezultate kod usluga kao što su vodoinstalateri, knjigovodstvene agencije, električari, tepih servisi, itd. Za ovakve vrste biznisa su efikasnije Google reklame.
Kratak odgovor je DA. Instagram reklame mogu dovesti do velikog broja pratilaca. Međutim iako su pratioci na Instagramu jako bitna stvar, ono što je iz našeg iskustva bitnije je da oni budu "ONI PRAVI".
Šta znači to "ONI PRAVI" kod Instagram pratilaca? To znači da ako recimo vodite Instagram stranicu za ginekološku ordinaciju iz Beograda, Vama apsolutno ništa ne znače muški pratioci. Oni ne dolaze na ginekološke preglede. Takođe Vam skoro ništa ne znače pratioci iz Sombora, ako je Vaša ginekološka ordinacija u Nišu. "ONI PRAVI" pratici na Instagramu su zapravo pratioci koji su kvalifikovani da jednog dana kupe Vaše proizvode ili usluge.
Jedna veoma važna tema o kojoj treba pisati jesu LAŽNI INSTAGRAM PRATIOCI. Da li ih treba kupiti? Odgovor je jasan - NE. Zašto? Osim što su potpuno nebitni i nikada neće kupiti od Vas ništa, oni Vam takođe uništavaju "reach" odnosno procenat ljudi do kojih Vaše objave na Instagramu dosežu. To zapravo znači da ako imate lažne pratioce na Instagramu, oni pravi neće videti Vaše objave.
Kod Instagram pratilaca je bitniji kvalitet nego kvantitet. 100 pravih pratilaca koji možda jednog dana kupe Vaš proizvod su 100 puta važniji od 100 000 pratilaca koji su iz Bangladeša.
Da li izabrati Facebook ili Instagram reklamiranje? Zavisi od Vaše ciljne grupe. Facebook reklamiranje je efikasnije kod ciljne grupe koja ima više od 35 godina, dok je s druge strane Instagram reklamiranje efektivnije kod mladih. Da bi odlučili da li treba da se oglašavate na Instagramu ili Facebooku, morate da razmislite i istražite malo o Vašim potrošačima. Koliko godina oni imaju? Ako imate palačinkarnicu pored srednje škole ili fakulteta, odna su Instagram reklame bolje za Vas. Ako se bavite izdavanjem jedrilica, onda su Facebook reklame verovatno bolji izbor. Oba vida oglašavanja mogu biti veoma isplativa, ali sve to zavisi od toga na koji način se vode reklame i gde je bolje pogoditi Vašu ciljnu grupu.
Uz pametno vođenje Instagram reklama, one mogu biti najbolja investicija koju možete napraviti za Vaš posao. Zašto? Zato što Vam Instagram daje mogućnost da reklame prikazujete SAMO onima koji su najzainteresovaniji za njih. Šta to znači? Recimo da imate prodavnicu koja prodaje opremu za bebe u Beogradu. Instagram Vam daje mogućnost da prikazujete Vaše reklame majkama sa malom decom iz Beograda koje su zainteresovane za bebi opremu. Na taj način eliminišete veliki procenat irelevantnih potrošača i Vašu investiciju fokusirate samo na one kojima je bebi oprema potrebna. Zašto bi neki tinejdžer iz Knjaževca video Vaše reklame za palene? Prednost Instagrama je da reklame prikazujete samo najrelevantnijoj ciljnoj grupi, a ovde postoji više od 500 faktora koji Vam pomažu da doprete baš do njih. U tome leži njegova najveća moć.
Steve Krug