Social media management u prevodu znači upravljanje Vašim društvenim mrežama - počev od Instagrama i Facebooka pa sve do LinkedIna, Pinteresta, Twittera ili Snapchata.
Social media management ima krucijalnu ulogu u odnosu sa potrošačima. Zašto? Zato što su baš oni, koji su zainteresovani za Vaše proizvode ili usluge, ti koji prate, like - uju i share - uju Vaše objave na društvenim mrežama. Vaši pratioci su Vaši potencijalni kupci. Iz tog razloga je od ključne važnosti da sve slike, tekstove, način komunikacije bude u skladu sa Vašim brendom. Dobar social media management pretvara sve Vaše pratioce u kupce, dok ih loš način vođenja društvenih mreža odbija od Vaših proizvoda i daje priliku Vašoj konkurenciji da ih osvoji. Ako sve odigrate kako treba, pretvorićete Vaše pratioce u doživotne kupce.
Benefite od društvenih mreža imaju svi. Međutim, glavno pitanje ovde je razumeti KOJA društvena mreža ja prava za Vas.
Ukoliko imate proizvode koji su namenjeni fizičkim licima onda je Instagram i Facebook pun pogodak za Vas.
S druge strane, ako imate proizvod koji je namenjen pravnim licima onda je za Vas bolja opcija LinkedIn zato što je to "poslovna" društvena mreža gde se priča o biznis svetu.
Tako da, ako imate frizerski salon - za Vas je Instagram i Facebook "pun pogodak". Ako imate softver koji pomaže građevinskim firmama da prate operativne postupke na gradilištu - LinkedIn je pravi izbor za Vas.
Sve zavisi od toga ko su Vaši potrošači, kupci ili klijenti. Tek kada njih razumete možete sa sigurnošću znati koju mrežu da izaberete.
Šta sve podrazumeva social media management? Social media management podrazumeva kompletno vođenje Vašeg nastupa na društvenim mrežama. On podrazumeva kreiranje plana za deljenje na društvenim mrežama, dizajniranje slika i vizuelnih rešenja, pisanje tekstova za društvene mreže, odgovaranje na pitanja, komentare i vođenje dvosmerne komunikacije sa Vašim fanovima. Osnova drušvenih mreža je baš to - KOMUNIKACIJA. Mnogi brendovi ignorišu poruke ili komentare na profilima - što je iz našeg iskustva KATASTROFALNO loše, zato što se svi osećaju sjajno kada vide da je određeni brend odgovorio na njihovu poruku ili komentar. Kada pratioci primete da brend komucira sa njima, oni postaju lojalni tom brendom, imaju više poverenja u njega i postaju Vaši "brend ambasadori." Iz tog razloga je od presudne važnosti imati dvosmernu komunikaciju sa svim pratiocima i fanovima.
Social media management predstavlja vođenje profila na Vašim društvenim mrežama. To znači da je deo social media managementa postavljanje objava, odgovaranje na komentare, poruke i slično. Reklamiranje na društvenim mrežama predstavlja plaćanje određenoj platformi poput Facebooka, LinkedIna ili Instagrama kako bi prikazivao Vaše reklame ciljnoj grupi koju ste definisali. Reklamiranje i social media management su dve odvojene stvari i najbolje funkcionišu u kombinaciji - kada se vode svi Vaši profili i kada postoji reklamna kampanja za isti brend na tim društvenim mrežama.
Steve Krug